Blog Listem

5 Nisan 2009 Pazar

ÇEK MAHKUMLARINI DUYUN

www.tips-fb.com





ÇEK MAHKUMLARININ SESİNİ DUYUN

Kimi hapiste, kimi mecburen kanun kaçağı durumunda. Çek - senet yasasındaki yanlışlık düzelmezse hapishaneler yetmez! İşte onların sesi..
5 Nisan 2009


BUGÜN ALLAH İÇİN NE YAPALIM..

Sizleri bilmem ama ben bugün Allah için özünde eşitsizlik olan, çek mahkumiyetinden hapislere düşmüş, kaçak düşmüş insanların acısını gündeme taşıyacağım.

Hüküm giymiş, çoluk çocuğundan, eşinden dostundan, ailesinden, anadan babadan uzak, demir parmaklıklar mahkum olmuş insanların dramıdır bu. Bir toplumsal trajedidir. Bu çaresi insanların feryadını, haksızlığa uğrayanların isyan çığlığını duymanızı istiyorum.

Haklarındaki hükümler 'Batana da bir tekme benden' der gibi!

Onlar dağlarda askerimi şehit eden, sonra da af isteyen hainler değil!

Onlar G.Doğu'dan ithal kapkaç çeteleri de deği!l

Bu ülkenin kadınları, çocukları, anne, babaları; insanları!

Bu ülkenin vatandaşları!

Sayın Uğur Dündar! Anımsatsanız; size bir gazetecilik ödülünü sahibi olduğım sahibi olduğum İstanbul Gösteri Merkezi'nde ben takdim etmiştim.

Siz, siz M.Ali Birand, siz Ali Kırca ve TV'lerin haber dairelerini yöneten siz değerli medya mensupları; yüzbinlerin kararmış hayatları sizlerin duyarlılığını bekliyor!

Hadi bugün Allah için bunu yapın!

Noktasına virgülüne dokunmadan yayınladığım mektuplar yüreğimde derin bir sızı bırakıyor, ya sizin?

Mustafa Özbey





Sayın Mustafa Özbey Beyefendi,


DESTEĞİNİZ VE YARDIMLARINIZ İÇİN BİNLERCE, ONBİNLERCE TEŞEKKÜRLER
GEÇEN HAFTA BİR İŞADAMI İNTİHAR ETTİ. BURSA'DA . ÖDEYEMEDİĞİ 1200 TL LİK ÇEKİNE HAPİS CEZASI ÇIKTIĞI İÇİN
NEREYE GİDİYORUZ,.........
SENEDİNİ ÖDEMEYENE CEZA YOK, VERGİSİNİ ÖDEMEYENE CEZA YOK , KREDİSİNİ ÖDEMEYENE CEZA YOK
PEKİ NEDEN ÇEKİNİ ÖDEYEMEYENE VAR :..........
BU DOĞRUMU YA HERKESİ İÇERİ ALSINLAR YADA EŞİT DAVRANSINLAR.

SAKARYA MAHKEMESİ ÇEKE HAPİS CEZASINA BERAAT VERİYOR, DİĞER BÖLGELER DİLEKÇELERE RED VERİYOR.
NELER OLUYOR ÜLKEMİZDE......
NEDEN BU DENGESİZLİKLER . ... BİR TEK DOĞRUYU BİLEN SAKARYA . .....PEKİ DİĞER BÖLGELER NAPIYOR.
MAHKEME KARARINDA O KADAR DÜZGÜN ANLATILMIŞKİ.... SÖYLEYECEK BİŞİ YOK.....


EŞİM ASKERE KURŞUN SIKMADI, KİMSENİN Bİ ŞEYİNİ ÇALMADI, DOLANDIRMADI, DEVLETE HAKARET ETMEDİ,
TERÖRİST DEĞİL, AHLAKSIZ VE TACİZCİ ASLA VE ASLA DEĞİL, NE DEVLETİN NEDE KİMSENİN MALINA EL KOYMADI,
AMA ONLARLA AYNI KEFEDE YARGILANIP, AYNI YERDE CEZA ALIYORLAR. ONLAR SERBEST, EŞİM İÇERDE YATIYOR.
BU ADALETMİ SİZCE ......

Güzel ülkemizin bu durumunda ben ve benim gibi sorunları olan insanların yaşadıklarını görünce ne kadar üzüldüğümü anlatamam.
Eşim ekonomik krizden dolayı iflas etti . Bizler son aşamaya kadar dayanmaya çalıştık. İş yaptığımız büyük firmalar dahi
anlaşmalarına uymayarak gerek ödemelerinde , gerekse vadelerinde bizim taşıyamayacağımız kadar üstümüze geldiler.
Sonucunda hem kredimiz, hemde bünyemiz bunu kaldıramadı ve çeklerimiz teker teker yazıldı.

Çeklerimizin; iş yaptığımız firmalar tarafından gerek faktoring ve gerekse açık çalışan tefecilere bozdurulması ise bizim
için dönülmez bir handikap oldu. Yaşamın ne kadar zorlaştığını ve izinimizi kaybettirmemizin gerekliğini anlatmama gerek yok sanırım.

Şu an eşim cezaevinde. Eşim yurt dışında eğitim almış 2 dil bilen ve içeri girinceye kadar Türkiye'nin tanınmış firmalarından birinde işletme müdürü olarak görev yapıyordu. Amacımız azda olsa teker teker çeklerimizin ödemelerini yapmak ve alacak
davalarımızı teker teker kapatmaktı.

Ama gelin görünki duruma bakın : Şu an eşim; Türkiyede kaptıkaçtıçıların serbest bırakıldığı, dolandırıcıların ve katillerin
aynı kefeye konulduğu cezaevinde. Ve hatta bazılarıyla aynı cezayı çekecek zaman olarak. Şartlara gelince; benim gönderdiğim para ile orada yaşamak zorunda. Çünki orada yaşamak için suyu parayla almak zorunda, kullandığı elektrik parasını ödemek zorunda,
Devletimiz Allah razı olsun günlük 3 ytl iaşe bedelini sonra geri ödemek üzere kullandırıyor . Ama ne kadarı yeter bilinmez.

Peki eşimin psikolojisi ne olacak, dünyanın her yerinde ekonomik suça ekonomik ceza varken..............
Devletten ve bankalardan milyarlarca lira kredi kullananlar, senedi defter yaprağı gibi dağıtanlar, vergi borcunu ödemeyenler
ceza almazken sizce bu doğrumu:

Peki seçim yatırımları : ssk borçlularına af , vergide indirimler (af denecek kadar) , kredi kart borçlularına kolaylıklar,
sicil afları , turizm yer işgalcilerine af, marka tescillilerine af .

Peki çek mağdurları ticaret yaptı, battılar. Bunlara şans verilmesi gerekmiyormu. Zaten hapisten çıkınca davalar bitmiyorki ,
alacaklılar zaten insanların tepesinde. Yani bu borç ya ödenecek ya ödenecek.

Başınızı ağrıttım, ama nolur sesimiz olun . Ben içerde yatan 2000 kişi , ve dışarda mahkumiyet almış 500.000 kişi olduğunu resmi makamlardan biliyorum . Ve bu şubat, mart aylarındaki çek patlamalarıyla 1.milyona ulaşacak . çünki
temmuz ödemelerinde tüm çekler 6-7 - 8 aylık vadelerle veriliyordu. insanlar toparlarız diye düşünüyorlardı .
Ama inanın durum çok vahim. İçerdeki kişinin yanında ailesi de mahkum.
Bide çocukları olanları düşünün . Ben emekliyim . 500 ytl alıyorum bunun yarısını eşime gönderiyorum yarısını kendim kullanıyorum varın siz düşünün. İş olsa yapıcam ama oda yok

SİZDEN YARDIM DEĞİL , DESTEK BEKLİYORUZ. TEK AMACIMIZ BU İNANIN . SADECE SESİMİZİ DUYURUN. İNANIN
SES GETİRİR . .....

Kaynak:www.pressturk.com

0 yorum:

Yorum Gönder

“Hiç kimse yalnızca borcundan dolayı özgürlüğünden yoksun bırakılamaz’’

 
Anasayfa | About | Link | Link
Simple Proff Blogger Template Türkçe ÇeviriByNcdt .. ..