Blog Listem

3 Mayıs 2009 Pazar

ÇEK MAĞDURLARINI KİMSE ANLAMIYOR

www.tips-fb.com

ÇEK MAĞDURLARINI KİMSE ANLAMIYOR


ÇEK MAĞDURLARINI KİMSE ANLAMIYOR

Bir yandan mafya ile uğraşırken bir de hapis cezasıyla karşı karşıyayız. Aileler dağılmış, perişan vaziyetteyiz. Çoluk çocuk ekmek parasına muhtaç durumdadır.


3 Mayıs 2009



İdil Çeliker'in Güneş Gazetesi'nde karşılıksız çeklerle ilgili olarak kaleme aldığı yazı mağdurların ve ailelerinin büyük tepkisine yol açtı. Bu yorumların bir bölümüne ilgili haberin yorum köşesinde yer verdik. Yorumların bir bölümü de uzun olduğu için burada yayınlıyoruz. İşte 2. bölümü..

Biraz da gerçekleri araştırın

Sevgili İdil Hanım,
Gerçekleri birazcık araştırıp da bu satırları yazmış olsa idiniz keşke..
1- Devlet dünyanın hiç bir yerinde alacaklının jandarması değildir. Devlet alacaklı ile borçluyu çıkarmış olduğu ticaret ve icra kanunları çerçevesinde adaletin tecellisini sağlar.
2- Şu anda yaşanan krizlerden dolayı çekini ödeyemeyen ve hapisle karşı karşıya olan ve hapiste olan onbinlerce insan iflas etmiş durumdadır. Sebebi de hükümetlerden dolayı çıkmış olan krizlerdir ve bu insanlar eğer biraz araştırırsanız yıllarca istihdam sağlamıştır. Devlete yük olmamış, devletin sağlaması gereken istihdamı sağlayarak devletin yükünü hafifletmiştir. SSK’sını, vergisini tıkır tıkır ödemiştir. Sadece istihdam sağlayarak değil vergisini ve SSK’sını da yatırarak devlete katkı sağlamış katma değer yaratmıştır.
4- Şu anda da iflas etmiş durumdadır. Bir yandan mafya ile uğraşırken diğer yandan da hapis cezası ile karşı karşıyadır. Bundan dolayı da kaçak hayatı yaşamaktadır. Aileler dağılmış, perişan vaziyettedir. Ekmek parasına muhtaç durumdadır.
3- Araştırın lütfen. Yıllarca milyarlarca ve hatta trilyonlarca (eski tl ile) çek ödemiştir.
4- Şu anda 5- İzliyoruz işte; dünyada şu anda yaşanmakta olan kriz dolayısı ile uygar ülkeler mevcut şirketlerin batmaması için trilyonlarca dolarlık kurtarma operasyonları düzenliyorlar; neden acaba? Bu ülkeler aptal mı da trilyonlarca doları harcıyorlar? Biliyorlar ki ülkeleri ayakta tutan reel ekonomilerdir. Reel ekonomiler istihdam sağlar, vergi geliri sağlar, kdv yaratır. Bizde ne oluyor? Eğer sıkıntıya düşmüş isen kredi talebin anında reddediliyor. Peki ne yapacak bu insanlar. Sizce intihar mı etmeli?
Bir Yudum Huzur


Bin düşünüp yazın

Sayın İdil Hanım, İnşallah görmezsiniz beddua gibi algılamayın ama bir gün sizin veya herhangi sevdiğiniz yakınınızın aynı duruma düşmesi durumunda fikirleriniz ve savunduğunuz doğrunuz aynı yönde olabilecek mi görmek isterim!
Kendimden örnek vereyim size: Elimde bulunan, hiçbir türlü tahsil edemediğim 320.000.-TL değerinde karşılıksız çeki olan ve alamadığım, tahsil edemediğim çekler yüzünden de ödeyemediğim 73.000 TL değerindeki çeklerimden dolayı da hapis cezası ile karşı karşıya kalan biri olarak sizin gibi düşünmüyorum. Dünyada ekonomik kriz var deniyor, tabiî ki bizleri de etkileyecek. Devasa firmalar zora girmiş, biz neyiz ki onların yanında? İşçisini çıkartıyor, hatta kepenk kapatıyor. İnanın ülkemizde krizin aşırı hissedilmesi sebebi öz sermayemizin olmayışındandır.
Hiç kimse çalıştırdığı paranın sahibi değil, emanet parayla kazanma gayesi içersinde bulunduğumuz için en küçücük bir aksilikte tökezleniyoruz.
Ticarette kar zarar kardeştir. İki esnafın arasındaki akit yüzünden devletimizin bu ilişkinin içersine müdahil olarak girmesi ve nemalanmaya çalışması akıl sır erdirilecek gibi değildir.
1985 yılından beri ticaretle uğraşıyorum. Kazandığımız zaman devletimiz diyor ki: Kazancının % 40’ını bana vereceksin. Niye? Başımızda bir bayrağımızın, bir devletimizin, bir ordumuzun olması ve bizleri gelebilecek her türlü dış ve iç düşmanlıklar ve kötülüklerden korumak için bunu istiyor ve alıyor. Ödemediğiniz zaman 10 tl. borç 100 tl çıkar. Faizde hiç insaf yok. Peki soruyorum size: Önümüzde işimiz, soframızda aşımız var iken payına düşeni alıyorsun da hiç olmazsa zora girdiğimiz zamanda aldığın % 40 vergi kadar katkın olsun. Elimizden tut ve bataklıktan bizi çıkar. Vazifesi bunu gerektirmez mi? Zorda kalan, aman dileyen vatandaşının yanında olmak değil midir devletçilik?
Sayın İdil Hanım, diyorsunuz ki ‘caydırıcılığı olan hapis cezası kalkarsa hepten çığırından çıkmaz mı bu iş?’ Size şunu söyleyeyim: Cebinde parası olan hiçbir esnaf veya iş adamı para için cezada yatmaz. Parası olup da hapis yatanlar bu işi meslek edinenlerdir ve bunları da ayıklayıp yok etmek devletin vazifesidir. Kurunun yanında yaşta yanar mantığı güdülmemelidir. Bana öyle geliyor ki siz ticaretin t’sinde kalmışsınız.
Hiç Adam

Yazıklar olsun, yazıklar!

Sayın İdil Çeliker, öncelikle sapla samanı ayırın.
Durumumun özeti:
1 sene önce mal almak ve teminat amaçlı 9 parça çekimi İzmir'de mal aldığım bir firmaya adlı firmaya vermiştim. Bu çekler günlerinden aylar önce 1 gün içinde vuruldu o firma sahipleri kaçınca ve tam 160.000.YTL...
Firma sahipleri bu çekleri, bankalarda, usulsüz krediler alarak kullanmışlar ve paraları alıp ortadan kayboldular. Benim gibi yüzlerce kişi dolandırıldı bu firma tarafından. 20 günlük evli bir arkadaşımız intihar etti. Aileler perişan, işyerimi kapatmak zorunda kaldım, çoluk çocuk aç.
Bu bankalar çeklerin ödenmesini talep ediyorlar, ama ortada mal yok. Adamlar malları teslim etmeden kaçtılar gittiler. Neyi satıp ödeyeceğim, şaşırdım. Avukat bile tutamıyorum, yarın alacağım ekmeği düşünüyorum sadece. Şimdi de hapis cezasıyla karşı karşıyayım. Aileme kim bakacak bu durumda? İçeriye girince borcum bitmeyecek, ama ailem perişan olacak. Hem dolandırıldım, hem hapse gireceğim. Çek alan mı veren mi mağdurdur, söyler misiniz bana?
Savunduğunuz hapis cezası ne kadar doğru? Bizi içeri attıklarında rahatlayacak mısınız ve tabii benim çocuklarım aç kaldığında.
Ben günde 18 saat çalışıyorum, borcum olmayan bir borcu ödeyebilmek için. Kendimi toparlayabilmek için. Sizin bu yazınız sadece ve sadece güdümlü ve yönlendirilmiş bir yazıdır. İlahi dalate benim içeri için mi işleyecek sadece? Siz bu adaletin size de işleyeceğini hiç füşünmüyor musunuz. Hak yiyorsunuz ha. Ve ben bu yazınızdan dolayı hakkımı helal etmiyorum size.
Nevzat Adagide

Kaynak

0 yorum:

Yorum Gönder

“Hiç kimse yalnızca borcundan dolayı özgürlüğünden yoksun bırakılamaz’’

 
Anasayfa | About | Link | Link
Simple Proff Blogger Template Türkçe ÇeviriByNcdt .. ..